دولت و ملت، همدلی و هم زبانی استانداری اصفهان
صفحه اصلی
سوالات متداول
 سوال:
چگونه می توانم برای تهیه مجوز دفاتر پیشخوان اقدام کنم؟
پاسخ:
برای تهیه مجوز دفاتر پیشخوان، مراحل زیر باید طی شوند:
مرحله یک:
: اقدام برای تهیه مجوز به یکی از دو روش ذیل:
روش اول: شرکت در آزمون فراخوان استانی که در آن، برای محدوده هائی که جمعیت نسبتاًکم دارند چند سال یکبار فراخوان اعلام می‌شود.
روش دوم: خرید مجوز از دفاتری که برای آنها صرفه اقتصادی نداشته و حاضر به فروش می‌باشند.
مرحله دوم: خرید، یا رهن و اجارۀ یک مکان لااقل پنجاه متری الزاماً با پروانه تجاری که موقعیت آن مکان به تأیید دبیرخانه کارگروه رسیده باشد.
مرحله سوم: تجهیز دفتر: هزینه چندده میلیون تومانی برای خرید ملزومات دفتر شامل باجه بندی، میزوصندلی، صندلی انتظار، دوربین مدار بسته، چندین سیستم کامپیوتر، پرینتر، دستگاه اسکن و کپی، کپسول آتش نشانی، سرویس بهداشتی اجباری، ... .
مرحله چهارم: تهیۀ هزینۀ چند ده میلیون تومانی برای ضمانتنامه ها و همچنین سرمایه در گردش برای انجام کارهای پست، مخابرات، قبوض، و ... .
مرحله پنجم: پیگیری به مدت حدود ششماه برای گرفتن پاسخ انواع استعلامات از سازمانهای مختلف از جمله امور مالیاتی، شهرداری، تأمین اجتماعی، اماکن، ... برای دریافت اجازۀ گشایش دفتر.
مرحله ششم: پیگیری به مدت ششماه دیگر، برای قرار داد بستن با بعضی از سازمانهائی که حاضر به این کار هستند، و گرفتن اجازۀ شروع خدمات آن سازمان (شروع هر خدمت با هر سازمان اجباراً نیازمند آموزش می‌باشد که برای انجام آموزش گاهی باید چند ماه در نوبت آموزش توقف کرد).
نکته: گرچه سازمانها مکلف به واگذار کردن خدمات خود به دفاتر پیشخوان می‌باشند ولی این امر در کل کشور به کندی صورت می‌گیرد، و از طرف دیگر، بسیاری از خدماتی که از قبل در دفاتر موجود است در سالهای اخیر به سمت اینترنتی شدن پیش رفته و به شدت، در آمد دفاتر را تحت الشعاع قرار داده است.
سوال:
سامانه جامع اطلاعات بانوان شاخص استان و نحوه وارد نمودن اطلاعات در سامانه مذکور چگونه است ؟
پاسخ:
سامانه اطلاعات بانوان شاخص اصفهان در سه قسمتِ بانک اطلاعاتی زنان شاخص استان، آمار مربوط به حوزه زنان و مراکز مربوط به حوزه زنان طراحی شده است.‏در بخش بانک اطلاعاتی این سامانه، اطلاعات زنان شاخص اصفهان از جمله فعالان دانشگاهی، علمی و حوزوی، فعالان فرهنگی و هنری، مشاغل، زنان خانه دار و زنان سرپرست خانوار بر اساس شاخص‌ های تعریف شده، وجود دارد.در بخش آمار مربوط به حوزه زنان، آمارهای مربوط به زنان ایثارگر، زنان تحصیلکرده، ورزشکار، بانوان فعال در عرصه تجارت، آمار ازدواج و طلاق و آمار زنان روستایی در اختیار کاربران قرار می گیرد.در بخش مراکز مربوط به حوزه زنان نیز اطلاعات مراکزی همچون کانون‌های فرهنگی و اجتماعی بانوان، بازارچه ‌های خود اشتغالی، مددسراهای بانوان، خانه سالمندان و امکاناتی که این مراکز در اختیار زنان قرار می ‌دهند، وجود دارد.لازم به ذکر است ، سامانه اطلاعات بانوان شاخص استان اصفهان فقط برای کارشناسان این دفتر و دستگاه‌ های اجرایی و تصمیم گیرنده استان قابل مشاهده است .
 
سوال:
قانون کاهش ساعت کاری بانوان شامل حال چه کسانی می شود؟
پاسخ:
ساعات کار هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به چهل و چهار ساعت کار در هفته هستند اما دارای معلولیت شدید یا فرزند زیر شش سال تمام یا همسر یا فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری صعب‌العلاج می‌باشند و یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۲۲۲) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب۱۳۸۹/۱۰/۱۵ و بخش غیردولتی اعم از مشمولان قانون کار و قانون تأمین اجتماعی بنا به درخواست متقاضی از دستگاه اجرائی مستخدم و تأیید سازمان بهزیستی کشور یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دادگستری، سی و شش ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای چهل و چهار ساعت تعیین می شود.
 
سوال:
فلسفه و هدف از تشکیل پدافند غیرعامل چیست؟
پاسخ:
از آنجایی که به صورت کلی دو سطح تهدید دشمنانه در هر کشوری وجود دارد و عبارتند از : الف- تهدیدات سخت ، همچون جنگ که توسط نیروهای مسلح پاسخ داده می شوند ب- تهدیدات نیمه سخت یا نوین همچون تهدیدات سایبری ، زیستی ، خرابکاریهای صنعتی و غیره ، که می بایست در برابر آن دفاع غیرنظامی انجام پذیرد که این سطح از دفاع در کشور ما با نام پدافند غیرعامل شناخته شده و با هدف مقابله و آمادگی با نوع تهدیدات ساختار پدافند غیرعامل در کشور ایجاد گردید.
سوال:
تفاوت پدافند غیرعامل با مدیریت بحران چیست ؟
پاسخ:
وظیفه مدیریت بحران پاسخ و مقابله با تهدیدات طبیعی همچون سیل، طوفان ، زلزله و خشکسالی می باشد درحالی که پدافند غیرعامل مسئولیت ایجاد آمادگی و مصون سازی در برابر تهدیدات غیرطبیعی اعم از عامدانه و دشمنانه و یا غیرعمد را به عهده دارد.
سوال:
تفاوت تهدیدات طبیعی با تهدیدات غیرطبیعی عامدانه چیست ؟
پاسخ:
تهدیدات غیرطبیعی یا انسان ساز و بویژه دشمن پایه ویا عامدانه دارای سه ویژگی ذیل می باشند :
الف – حاصل انگیزه و عمد انسانی هستند
ب- علم پایه و تکنولوژیک می باشند
ج- همواره پویا و در حال تغییر می باشند در نتیجه مقابله با آ‌ن نیاز به آمادگی روز آمد علمی ، مدیریتی و تجهیزاتی دارد.
ولی تهدیدات طبیعی بواسطه اینکه عامل آنها طبیعت و اکوسیستم زمین می باشند فاقد سه ویژگی تهدیدات غیرطبیعی می باشند و چون نوع و سطح تهدیدات طی قدمت زمین تغییرات خاصی نداشتند، لذا آمادگی در مقابله با آنها راحتتر است.
سوال:
ساختار و حوزه های تخصصی پدافند غیرعامل چیست ؟
پاسخ:
ساختار ملی:
- در حال حاضر عالیترین مرجع تصمیم ساز این حوزه کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور ( متشکل ازمعاون رئیس جمهور وهفت نفر از وزرای متولی زیرساختها و حوزه های خدمات رسان و همچنین کلیه رده های نظامی و انتظامی و امنیتی ) می باشد که به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل می گردد.
- سازمان پدافند غیرعامل کشور بعنوان ساختار ثابت و همچنین دبیرخانه کمیته دائمی پدافند غیرعامل که وظیفه پیگیری ، نظارت ، راهبری و اجرای تدابیر پدافند غیرعامل در کشور را دارا می باشد . ریاست آن توسط رهبری معظم نظام منصوب می گردد .
ساختار استانی :
- شورای پدافند غیرعامل هر استان به ریاست استاندار بعنوان ساختار غیرثابت که با تشکیل جلسات وظیفه سیاستگذاری در امر پدافند غیرعامل را هدایت می کند و دبیری آن را مدیرکل پدافند غیرعامل استان بر عهده دارند.
- قرارگاه های پنج گانه تخصصی شامل پدافند زیستی ، پدافند سایبری ، پدافند شیمیایی ، پدافند کالبدی- مهندسی و پدافند پرتوی به ریاست استاندار و دبیر مدیرکل پدافند غیرعامل استان .
- اداره کل پدافند غیرعامل استان بعنوان تنها ساختار ثابت و همچنین دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل استان که وظیفه پیگیری ، نظارت، راهبری و اجرای تدابیر پدافند غیرعامل در استان را بر عهده دارد که مدیرکل آن به پیشنهاد و هماهنگی استاندار و ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور تعیین می گردد.
تاریخ به روزرسانی: 1397/01/23
تعداد بازدید: 3223
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به استانداري استان اصفهان ميباشد.
Powered by DorsaPortal